Medialne.sk

Zmeny sa dejú aj v rozhlase, Rádio Slovensko bude mať nové vedenie
V rámci aktuálnych manažérskych pohybov v RTVS sa personálne zmeny dotknú aj rozhlasu. V ňom sa novým šéfdramaturgom Rádia Slovenska stane od októbra Michal Dzurjanin a novou vedúcou odboru rozhlasového spravodajstva Petra Stano Maťašovská. Obaja pracovali na komunikačných oddeleniach ministerstiev súčasnej vlády. (Medialne.sk)
Český Marks & Spencer je skúšobne online
Britský obchodný reťazec Marks & Spencer začal v Česku predávať potraviny cez internet prostredníctvom e-shopu Rohlik.cz. V súčasnosti funguje len skúšobná prevádzka, v ponuke je okolo 150 najpredávanejších výrobkov, napríklad tradičné britské sušienky, čaje, cereálie či arašidové maslo. Ich cena bude rovnaká ako v kamenných obchodoch. (Medialne.sk)
Londýn zakázal Uber, šéf najhodnotnejšieho startupu sa ospravedlnil
Ak pocestujete do Londýna, nainštalujte si do mobilu iné aplikácie na zdieľanie dopravy. Uber tam v septembri končí. (Medialne.sk)
Penta: Konsolidácia je potrebná, máme pripravené ďalšie investície
Finančná skupina Penta nákupmi na mediálnom trhu stále neskončila. Naposledy kúpila maďarské tituly od vydavateľstva Petit Press, kde má menšinový podiel. To však boli iba malé ryby oproti tomu, čo by mohlo byť v hľadáčiku firmy. Opäť sa začalo hovoriť o jej záujme o televíziu Markíza, ktorý sa spomínal krátko po tom, ako Penta po prvýkrát vstúpila do mediálneho biznisu. Tentoraz to je najmä z iniciatívy majiteľa televízie CME, ktorý predáva svoje aktivity. A Penta už dlhšie rokuje aj o prevzatí časti portfólia konkurenčného vydavateľstva Ringier Axel Springer, ktoré vydáva denník Nový Čas. (Medialne.sk)
Houston, máme problém. Penta hrá opäť monopoly
Názor | V najbližších týždňoch až mesiacoch sa rozhodne o tom, či slovenský mediálny trh ovládne finančná skupina Penta. České média pred pár dňami informovali, že Američania z koncernu Time Warner predávajú balík televízií CME, ktorého súčasťou je aj slovenská Markíza. Ako jeden z vážnych záujemcov sa spomína Penta. Finančníci o svojom záujme kúpiť najsledovanejšiu televíziu hovoria mimo záznamu tri roky, teda od vtedy, čo začali skupovať média na Slovensku aj v Česku. (Medialne.sk)
Aktuality.sk spustili imidžovú kampaň, stavili na rovnaké tváre ako naposledy
Spravodajsky portál Aktuality.sk spúšťa jesennú imidžovú kampaň s názvom Pravá tvár Slovenska. Zdôrazniť v nej chce, že informuje nezaujato a dáva priestor neskresleným informáciám – napriek dobe hoaxov. (Medialne.sk)
Hlavná spravodajkyňa BBC dostala ochranku, čelí vyhrážkam
Hlavná politická spravodajkyňa britskej stanice BBC Laura Kuenssbergová kvôli internetovým vyhrážkam dostala na zjazde Labouristickej strany v anglickom prímorskom meste Brighton ochranku. (Medialne.sk)
Prima hlási minulý rok ako svoj finančne najlepší v histórii
Spoločnosť FTV Prima, ktorá v Česku prevádzkuje päť televíznych staníc, zvýšila svoj zisk po zdanení o 61 percent v minulom roku na 481,4 milióna českých korún (18,5 milióna eur). Výnosy vzrástli o viac ako sedem percent na takmer tri miliardy korún. (Medialne.sk)